Greva taximetriştilor

Ieri, miercuri 27 martie, a avut loc în Bucureşti a… mia grevă a taximetriştilor.

Întrebând în dreapta şi în stânga (mai mult în stânga, ca eu în taxi stau în dreapta) diverşi taximetrişti, am ajuns la concluzia ca totul e de fapt praf în ochi, că şoferii de taxi sunt folosiţi de către patronii firmelor de profil pentru răfuieli personale.

Iată de ce spun asta:

– în cazul măririi preţurilor la 1,8 lei/km, majoritatea taximetriştilor se declară circumspecţi pentru că n-ar fi prima oară când se zvoneşte o astfel de modificare. Ultima oară, cei de la Cobălcescu mi se pare au încercat să crească de la 1,39 lei/km la 1,4 lei/km. Rezultatul? Şi-au luat ţeapă, au fost singurii care au crescut şi au fost forţaţi, datorită legii ce prevede că nu ai voie 3 luni să modifici iar preţul, să meargă cu 1,4 lei/km în timp ce restul rămăseseră pe 1,39 lei/km…

– referitor la cei de la Pelican, urâţi de toată lumea, şi aici e nuanţată problema. Celelalte firme deţin licenţe de taxi cu sutele. Au luat aceste licenţe pe numele lor, dar pe baza şoferilor care au aplicat pentru ele şi care acum doi ani când au aplicat se găseau în postura de angajaţi ai lor. După o vreme, mulţi dintre şoferi au ales să meargă la alte firme sau să facă altceva, însă licenţele au rămas. Astfel, sunt licenţe nefolosite, iar cei ce vor să facă taximetrie şi să mai rămână şi cu ceva de pe urma asta îşi fac mutaţie prin Ilfov şi merg la Pelican, care are mai puţine condiţii la acest capitol, pentru că numărul de licenţe este finit şi deci epuizat.

– s-a spus că sunt probleme la aeroport. Aşa e! Cred că suntem singura ţară în lume unde se poate întâlni situaţia în care un şofer îţi spune că nu te poate duce la aeroport. Şi asta nu numai din cauza rovignetei. Mai intervine în joc şi mafia din Otopeni care nu admite cu nici un chip ca un taxi care merge cu client la aeroport să se întoarcă de acolo cu alt client. De aceea, majoritatea taximetriştilor preferă să nu ia curse pe Otopeni decât să ia şi să se întoarcă pe gol, drumul de întoarcere nefiind cuprins cum era acum câţiva ani în costul de 2,5 lei/km pentru curse în afara Bucureştiului.

Una peste alta legea e proastă, interesele sunt mari sau chiar imense, taximetriştii sunt folosiţi ca masă de manevră şi noi vedem încă un domeniu din viaţa noastră imediată stăpânit de un haos fără de sfârşit.

Nu iau neapărat partea taximetriştilor, circulând mult cu taxiul am avut şi eu neplăcerile inerente, dar gândesc că o mai grijulie sistematizare a acestui sector ar face ca lucrurile să meargă mai bine cel puţin la nivelul relaţionării cu nişte oameni mai puţin stresaţi de cei ce-i stăpânesc…

Hai, v-am pupat! 😉

One thought on “Greva taximetriştilor

  1. Pingback: polimedia.us/fain

Leave a Reply

Proudly powered by WordPress | Theme: Rits Blog by Crimson Themes.