De ceva vreme, dupa cum am scris aici acum aproape un an, ma ocup si de cresterea si afirmarea unei tinere si ambitioase agentii de turism, o fabrica de vacante practic 🙂 . Toate bune si frumoase, drumul nu e usor, insa are numeroase multumiri, una peste alta e o munca placuta, pe care o fac cu drag.
Am aflat in tot acest an care s-a scurs de cand am scris prima oara despre firma asta atatea din domeniul turismului, incat cred ca am strans material pentru o carte. Stim cam care sunt marii jucatori din piata, am aflat care sunt cei seriosi si care sunt cei ce se vor inventatorii rotii in turism. Conteaza sa asculti pe toata lumea si, in general, am aflat ca atata vreme cat esti mic, cel mai bun lucru pe care trebuie sa-l faci este sa muncesti sa cresti pentru a putea avea un cuvant de spus.
Si noi am muncit! Am muncit la prezenta noastra online (avem doua site-uri, unul pentru romanii care vor sa calatoareasca si altul pentru strainii care vor sa vina in Romania), avem pagini de Facebook cu peste 1200 de like-uri organice intr-un an fiecare (aici si aici), avem, la firma dedicata strainilor, conturi de Twitter, Instagram si YouTube care promoveaza aceasta tara si frumusetile ei. Am produs filme cu frumusetile acestei tari, vedeti-le si spuneti-ne parerea voastra, e important pentru noi! Cine, la nivelul nostru, a alocat resurse pentru o promovare de acest tip, care nu da roade imediate, dar care pune accent pe ceea ce conteaza: impartasirea experientelor reale, adevarate?!
Muncim si roadele incep incet-incet sa se vada. Am incercat sa privim toata munca noastra prin prisma fiecarui client in parte si prin prisma experientei pe care fiecare o castiga calatorind cu noi.
Incercand sa ne dam seama din statistici care sunt preferintele acestor oameni am ajuns la o concluzie simpla: asa cum exista 7,5 miliarde de oameni diferiti, asa vor exista tot atatea pareri despre cum ar trebui sa fie vacanta perfecta.
Si asta, in loc sa ne descurajeze, ne-a aprins in capete o idee: hai sa intrebam turistii ce vor sa aiba, iar noi sa le oferim experiente pe masura particularitatilor lor. Cum am facut asta? Simplu! Punand la punct formularul de aici!
Acest post nu s-a vrut o dare de seama, desi asa a sunat. Acest post mi-a dat mie ocazia sa imi cuantific eforturile si munca pe care am dedicat-o acestui proiect. A fost ca o privire in urma, dupa un an. Si vad cu satisfactie ca roadele muncii incep sa se arate, ca oamenii care ne-au ajutat si care au crezut in noi (se stiu ei care sunt, eu doar le multumesc aici), vor avea poate odata ocazia sa se felicite ca au pariat pe calul castigator!
Hai, v-am pupat! 🙂