Time management

În ultima vreme am senzaţia că timpul s-a comprimat.

Am impresia că dimineaţa trece prea repede, că amiaza se consumă fără să te lase să profiţi de ea, că seara este pusă pe şotii şi-ţi fură din ore.

De fapt cred că vreau eu să fac prea multe şi în acest fel pierd pe undeva din vedere ceva.

Ciupercutza mă pune în gardă apropos de cunoştinţele mele în ale time-managementului şi la faza asta sunt de acord cu ea. Dar pentru a stăpâni acest vast domeniu ai nevoie de mai multe elemente. Eu nu neg faptul că sunt împrăştiat, nu pot însă nici să îmi programez ziua “la minut” pentru simplul motiv că un telefon care mă cheamă în altă parte a oraşului poate să îmi dea peste cap un orar bine chibzuit.

Şi atunci ce pot face? Să-mi planific doar activităţile fără să să le aloc o anume perioadă de timp din zi, în felul ăsta, într-un fel sau altul, să am ca obiectiv ducerea la capăt a tuturor?

Cam aşa funcţionez în prezent, e însă cam obositor şi cam deconcertant.

Sunt sigur că sunt mulţi în situaţia mea, sunt sigur că există oameni care au găsit şi compromisul (pentru că asta cred că este) între a pretinde că ai un program riguros şi a jongla cu el.

Hai, vă aştept cu propuneri, v-am pupat! 😉

Sursa foto.

 

5 thoughts on “Time management

  1. Un check-list cu toate chestiile pe care le ai de facut intr-o saptamana. Obiectivul? La sfarsitul saptamanii trebuie sa le fi facut pe toate. Lasa loc si telefoanelor neprevazute, deci nu pune pe lista decat activitatile care chiar trebuie facute in saptamana aia. Si sa vezi ce fun va fi.

  2. – imparti task-urile in urgente si importante
    – mai lasa si pe maine din ce poti face azi, ca poate nu va mai fi nevoie
    – scoti agenda/lista/etc. dupa fiecare “finalizare”, bifezi sarcina indeplinita si vezi care trebuie sa urmeze (in functie, in primul rand de disponibilitate) – mai bine rezolvi una usoara si aflata in apropiere, decat sa te “aglomerezi” alergand dupa mai multe in acelasi timp
    Am vorbit despre “time-management”, da?

  3. Eu reusesc sa fac tot ce mi-am propus folosind agenda telefonului: imi planific ziua facand adnotari acolo si rezervand fiecarei activitati o perioada de timp realista.

    Inainte, ma pacaleam bazandu-ma pe memorie (care evident nu facea fata si nu numai ca uitam tot felul de lucruri dar aveam tot timpul senzatia ca mai am ceva de facut, eram tot timpul agitata) si ma mai pacaleam rezervand cate o ora pentru a cumpara un cadou, a scrie un text, a iesi la o bere… Pe hartie aveam timp de toate si in realitate… nu.

    O alta pacaleala a mea era sa nu tin cont de pauzele de masa sau de oboseala. Imi planificam o zi la minut si la pranz totul se dadea peste cap pentru ca trebuia sa mananc ceva sau pur si simplu eram prea obosita ca sa mai ajung la a 6-a intalnire!

    Cred deci ca primul meu sfat este sa evaluezi corect timpul si energia pe care ti-o consuma fiecare lucru si sa le aranjezi in functie de puterea ta de concentrare.

Leave a Reply

Proudly powered by WordPress | Theme: Rits Blog by Crimson Themes.