Sunt consumator de TV, am programe preferate, includ între ele şi plăceri mai mult sau mai puţin vinovate, am emisiuni preferate, deci sunt mană cerească pentru publicitari.
Apreciez o reclamă bine făcută, mă oftic din când în când atunci când îmi dau seama că ceea ce se produce la noi în materie de spoturi ne încă situează în lumea a treia a acestei industrii dar trebuie să şi recunosc faptul că industria de care fac vorbire mai are şi tresăriri de orgoliu.
Opusul lor însă mă face să uit lucrurile bune şi să arunc sudalme atunci când văd a mia oară un spot Romtelecom cu Loredana (această divă reinventată) sau unul cu Bănică, la Gilette.
– pentru că spoturile respective sunt artificiale ca şi zăpada omniprezentă acolo. Ca să nu începem să ne întrebăm de unde ne sfătuieşte spotul Romtelecom să downloadăm filme cu viteze uimitoare (oare de pe torenţi?).
– pentru că, evident în urma unor înţelegeri între televiziuni, toate reclamele pornesc peste tot la aceeaşi oră şi minut, aşa încât nu poţi comuta la alţii cât timp pe postul unde te uiţi sunt difuzate cele 20 de minute de reclame.
– şi pentru că de multe ori am senzaţia că sunt difuzate ca să fie difuzate.
Aici voiam să ajung: ia spuneţi-mi voi mie de câte ori aţi alergat la ora zece seara să vă faceţi abonament de telefonie, de câte ori aţi mers disperaţi să vă cumpăraţi orice legat de o reclamă văzută sau auzită în media? Veţi spune că e un raţionament simplist, că nu mă pricep şi că îmi dau cu părerea acolo unde nu sunt chemat. Posibil să nu mă pricep, nu am de ce susţine contrariul, însă ca posibil target al acestor reclame aş fi curios să sflu care e raţiunea pentru care îi văd pe Smiley, Bănică Jr sau Loredana la TV la 1:30 dimineaţa atunci cănd mă uit la House pe EuforiaTV…?!
Hai, v-am pupat! 😉
Sursa poză.
Am dat si eu peste Loredana de cateva ori, in timp ce ma plimbam de pe un program pe altul si iti spun sincer ca nu m-ar putea convinge sa imi cumpar nici un covrig acea reclama. Deci nu stiu daca are puterea de a convinge pe cineva sa isi ia pachetul de la Romtelecom. :))
Asa spun si eu, dar poate noi nu suntem in target. Faza e ca nu stiu care e profilul acestui target…