Insula Iubirii: de ce e o emisiune virală?

Dacă nu ai trăit sub o piatră în luna august 2024 și dacă trăiești în pitoreasca Românie, nu ai cum să nu fi auzit de Insula Iubirii, emisiunea ce a făcut recorduri de audiență în luna august la Antena 1.

Nu voi intra în detalii ce țin ce ce s-a întâmplat în emisiune sau de vreun concurent. Voi încerca să înțeleg de ce a avut asemenea succes această emisiune. Părerea mea este că totul ține de câțiva factori ușor de identificat și ușor de adoptat de către un consumator de media, indiferent de pregătirea lui intelectuală (pentru că, cel puțin anul acesta, emisiunea a spart efectiv orice granițe și a “făcut victime” între consumatorii de toate tipurile de pregătire).

Factorii identificați de mine ar fi:

  • în primul rând este tipul de emisiune generatoare de emoții – nu există între cei ce au vizionat emisiunea privitori care să nu aibă o atitudine au o părere bazată pe emoții puternice legate de această emisiune;
  • este o emisiune structurată clar pe intrigă si conflicte, mai puternice sau mai slabe, dar care determină privitorul să se situeze într-o tabără sau alta, orice, dar fără a putea rămâne indiferent;
  • ne determină să ne identificăm în rolul victimei, salvatorului sau celui care ar alege o cale prin care să ajute unul dintre concurenți;
  • ne imprimă un comportament care efectiv ne face să ne simțim vinovați dacă pierdem vreo secvență din show. Și de aceea are atâta succes și varianta întregistrată de pe Antena Play;
  • nu în cele din urmă este un conținut ușor de urmărit, digerat și partajat. Reprezintă un subiect facil și distractiv de discuție, așa că… why not?

Probabil ar mai fi, de fapt sigur mai sunt, însă aș lungi postarea prea mult dacă aș mai adăuga altele. Voi însă puteți să faceți astfel de adăugiri în comentarii, așa că… ce spuneți, de ce se uită oamenii la Insula Iubirii de la Antena 1?

Hai, v-am pupat!

Leave a Reply

©2025 | Copyright by dorinu.ro